[Música] Industrial Halloween


  

Resulta que estava jo passejant avui per les llanuras de Spotify quan, de sobte, m'he trobat amb una llista de Halloween. És veritat! Que això és avui/demà! Mai hi he participat gaire activament, ni anat a buscar caramels ni buidar carabasses, però la veritat ha estat mes per mandra que per resistència cultural. De fet, temàticament sempre m'ha semblat un tema interessant, bastant més que cantar cançons i menjar castanyes. La fantasia gòtica, ser molt dark, el simbolisme, la música i les noies emo, llegir coses del Neil Gaiman i anar al cementeri de tant en tant. Durant la nostre època de warhammer fantasy jugava no-muertos, fixa't si era radical. Aquestes coses sempre m'han agradat.

He entrat a mirar la llista, com de vegades faig, perquè de vegades estan bastant be (i si les fa algú per quatre duros o un algoritme, no en se distingir la diferencia) i efectivament, estava bastant be. Moltes cançons individualment m'agraden, les conec, i son molt bones. Però no era suficient.

Quin era el problema? Imagino que tothom te la seva propia visió d'aquestes coses, però immediatament m'ha semblat que el halloween del que parlava la llista era un halloween molt fluix, uns dies dels morts molt passius i alegres. Sugarcoated. Consumible per a tothom, no tenia res a veure amb mi. Pesadilla antes de navidad, Fleetwood Mac, Ghostbusters, ¿Lady Gaga? ¿Eminem?  Irònicament, era jo qui em sentia ara víctima d'una apropiació cultural. Una llista molt mes centrada en encaixonar artistes populars i en que el tema o el nom de la cançó digui alguna cosa o paraula vagament relacionada amb halloween que no pas en que el so en sí fos el que en transmetés la sensació (aquests músics, sempre tant sibil·lins). Jo també en soc culpable de vegades de fer això quan faig llistes, però aquest cop la situació era massa descarat, i sense cap motiu en particular m'he trobat reunint cançons per fer la meva propia versió de tot el percal. La veritat, tampoc és que sigui la meva intenció fer una llista millor que la de ningú altre, ni tampoc fer un recopilatori de metal industrial (tot i que el resultat s'assembla bastant a això últim). 

La llista és el nom que l'encapçala, i no admet gaire explicació més profunda; si així és com sona Halloween en el meu cap, benvingut sia.

playlist by: jvg


Random Local MTV (youtube)
Random Local MTV (spotify)
Random Local MTV (blogger)

No hay comentarios:

Publicar un comentario